5 Mart 2018 Pazartesi

e-ÖĞRENME İÇİN ÖĞRETİM ve İÇERİK YÖNETİM SİSTEMLERİ

e-ÖĞRENME İÇİN ÖĞRETİM ve İÇERİK YÖNETİM SİSTEMLERİ

Soru: Açık kaynak kodlu ÖİYS’ lerin ve ticari ÖİYS’ lerin güçlü yanları ve sınırlılıkları nelerdir? Eğitmen ve öğrenci açısından ayrı ayrı ele alarak tartışınız.

Açık Kaynak Kodlu ÖİYS
Güçlü Yanları
Sınırlılıkları
Eğitmen Açısından
Öğrenci Açısından
Eğitmen Açısından
Öğrenci Açısından
Alanda kendini geliştirme fırsatı bulur.
Alanda kendini geliştirme fırsatı bulur.
Eğitmenlere büyük ve yorucu görevler düşebilir.
Alana ilgisi olmayan öğrenciler zorlanabilir.
Yazılımı kendi istek ve ihtiyaçları çerçevesinde geliştirme imkanı bulurlar.
Yazılımı kendi istek ve ihtiyaçları çerçevesinde geliştirme imkanı bulurlar.
Alanda bilgisi olan eğitmenler az ise yazılım geliştirilemez.
Alanda bilgisi olan öğrenciler az ise yazılım geliştirilemez.

Ticari ÖİYS
Güçlü Yanları
Sınırlılıkları
Eğitmen Açısından
Öğrenci Açısından
Eğitmen Açısından
Öğrenci Açısından
Teknik destek sağlandığı için eğitmenlerin bu konuda ek olarak bir şey yapmaları gerekmez.
Öğrenci yazılımı kullanırken bir konuda zorlandığında hemen yardım alabilme imkanı vardır.
Alanda kendini geliştirmek isteyen eğitimciler gerekli imkanı bulamaz.
Alanda kendini geliştirmek isteyen öğrenciler gerekli imkanı bulamaz.


Kendi istek ve ihtiyaçları doğrultusunda bir yazılım geliştirme şansları olmaz.
Kendi istek ve ihtiyaçları doğrultusunda bir yazılım geliştirme şansları olmaz.

Soru: Siz karar verici bir pozisyonda olsanız, üniversitenizin e-öğrenme faaliyetlerini yürütebilmesi için açık kaynak kodlu bir yazılımı mı, yoksa ticari bir yazılım mı tercih edersiniz? Neden?
                Ben e-öğrenme faaliyetlerini yürütebilmesi için bir yazılım seçerken görev yaptığım üniversitenin potansiyeline göre karar verirdim. Üniversitemdeki teknik personel, teknik altyapı, eğitmen ve öğrenci potansiyelleri bu konuda karar vermemdeki en önemli etkenler olurdu. Bir karar vermeden önce bu konuda bilgisi olan teknik personel, eğitmen ve öğrencilerle görüşür fikirlerini alırdım. Üniversitenin teknik personel ve teknik altyapısı yeterince iyiyse, eğitmen ve öğrenci potansiyelleri de yüksek ise mutlaka açık kaynak kodlu bir ÖİYS yazılımını tercih ederdim. Çünkü açık kaynak kodlu bir ÖİYS yazılımı sayesinde hem kendi üniversitemize özgü bir yazılım geliştirmiş olur, hem bu alana ilgisi olan ve kendini geliştirmek isteyen teknik personel, eğitmen ve öğrencilere gerekli ortamı sağlamış olur, hem de alandaki gelişmelere katkı sağlamış olurduk. Ama görev yaptığım üniversitenin teknik altyapısı yeterince iyi değişe, yeterli teknik personeli yoksa, yüksek potansiyele sahip eğitmen ve öğrenciler yoksa ve en önemlisi üniversitede bu alanda bilgisi ve ilgisi olan teknik personel, eğitmen ve ya öğrenci yoksa ticari bir ÖİYS yazılımını tercih ederdim. Elimde olan imkanlar açık kaynak kodlu bir ÖİYS yazılımını geliştirmeye yetmeyeceği için bende ticari bir ÖİYS yazılımını tercih eder ve böylece onun bana sunduğu teknik destekten de yararlanırdım. 

Soru: e-Öğrenme sürecinde sanal sınıf ortamı kullanarak ders içeriğini iletmenin olumlu ve sınırlı yönleri neler olabilir? Bu süreçte bu yaklaşımın kullanılmasına ilişkin düşünceleriniz nelerdir?

Olumlu Yönleri
  • ·Farklı şehirlerden veya farklı ülkelerden kişilerin derse katılmalarının gerektiği durumlarda da derse katılımı sağlar.
  • ·Sanal sınıf uygulamaları sayesinde kötü hava koşullarında başka bir yere gitmeye gerek kalmadan derse katılım sağlanabilir.
  • ·Öğretim görevlisinin veya öğrencinin çeşitli sebeplerden dolayı sınıfta bulunamadığı durumlarda dersin devamlılığını sağlar.
  • ·İşlenilen dersin kaydedilip daha sonra tekrar kullanılmak üzere saklanmasını sağlar.
  • ·Engelinden dolayı sınıfta bulunamayan öğrencilerin de sınıf ortamına katılmasını sağlar.
Sınırlı Yönleri
  • ·Öğrenci ve öğretmen arasında senkronize bir iletişime gerek duyulmaktadır. Buna karşın öğrenci ve öğretmenin farklı ülkelerde olması durumunda ülkeler arası zaman farkları bu iletişime imkân tanımaz.
  • ·Özellikle çalışan bireyler derse zamanında katılamadıkları için ders anında eğitimce soru sorma fırsatını kaçırabilirler.
  • ·Öğrenciler sanal sınıf uygulamasının gerçek sınıf ortamı gibi ciddi ve etkili olmadığını düşünebilirler.Bu da derse katılımı ve dersin etkililiğini düşürebilir.
Aslında sanal sınıf uygulaması bir çok yönden avantaj sağlayan bir uygulama ama ben örgün eğitimle beraber kullanıldığında pek de etkili olmadığını düşünüyorum. Yurttaki sanal sınıf uygulamasında ders alan arkadaşlara bu konudaki fikirlerini sordum ve çok da olumlu yanıtlar almadım. Sanal sınıf uygulamasını gerçekçi bulmadıklarını, genellikle dersi canlı olarak takip etmediklerini ve hatta ders saatlerinin akıllarına bile gelmediğini söylediler. Zaten başka dersler için okula gidiyoruz bunların sanal sınıf uygulaması olmasına gerek yoktu gibi düşünceleri olan arkadaşlar da vardı. Ben de aldığım görüşlerden yola çıkarak sanal sınıf uygulamasının zaten örgün eğitim alabilen öğrencilerde değil de çeşitli nedenlerden dolayı okulda bulunamayan bireylerde daha verimli olabileceğini düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder