e-ÖĞRENME SÜRECİNDE İLETİŞİM VE İŞBİRLİĞİ ARAÇLARI
Soru: e-Öğrenmede kullanılan en önemli iletişim ve işbirliği araçları hangileridir? Neden?
En çok kullanılan farklı zamanlı iletişim aracı e-postadır. e-Posta öğrencilerin doğrudan diğer öğrenciler veya eğitmenleri ile görüşmelerini sağlamaktadır. Grup tartışmalarında e-posta listeleri kullanmak bir mesajın birden fazla kişiye gönderilmesini sağlamaktadır.
Forum, iletişim, tartışma, paylaşma veya diğer işbirliği içerisinde yapılacak etkinlikler için öğrencilerin mesaj atarak bir araya geldiği farklı zamanlı web tabanlı ortamlardır. Tartışma forumlarında sıkça sorulan sorular (SSS sayfası) belirli konularda destek ortamı veya tartışma için buluşma yeri olarak karşımıza çıkmaktadır. SSS sayfaları kapsamında kullanıcılar daha önceden sorulmuş soruları inceleyerek konu, hizmet veya ödevle ilgili daha fazla bilgi alabilmektedir.
Blog, en çok kişisel amaçlı kullanılan, insanların düşüncelerini ve duygularını paylaştığı etkileşimli, hazırlanması kolay bir web sitesidir. Bilgilerin kronolojik olarak arşivlendiği bu ortamda, kullanılan blog servisine göre web sitesindeki özellikler de değişmektedir. Çok fazla teknik bilgiye sahip olmadan bu sitelerde, metin, fotoğraf, ses, video paylaşmak ve yorum yazmak olasıdır.
Wiki, etkileşimi ve işbirliğini destekleyen katılımcıların birlikte bir konu hakkında kapsamlı belgeler oluşturmasına olanak sağlayan bir araçtır. Bu araç sayesinde sayfalar arası bağlantı ekleme ve bilgiyi düzenleme oldukça kolaydır.
Sohbet veya anlık mesajlaşma, iletişim, tartışma, paylaşma veya diğer işbirliği içerisinde yapılacak etkinlikler için öğrencilerin mesaj atarak bir araya geldiği eş zamanlı web tabanlı ortamlardır. Farklı zamanlı iletişimin aksine bu iletişim türünde mesajı gönderen ile alıcı arasında herhangi bir zaman gecikmesi yaşanmamaktadır.
Ekran Kaydı Yayını: Özellikle teknoloji kullanımına ilişkin bir e-içerik üretilmesi gerektiğinde en mantıklı yaklaşım uygulama sürecini seslendirerek kısa film şeklinde paylaşmaktır. Bu şekilde kullanıcı bilgisayarı kullanırken ekran kaydı yapılır ve bu işlem yapılırken ya da sonradan üzerine ses eklenebilir.
Bahsedilen özelliklerinden dolayı e-öğrenmede kullanılan en önemli iletişim ve işbirliği araçları yukarıdaki gibidir.
Soru: e-Öğrenmede kullanılan iletişim ve işbirliği araçlarını yararları ve sınırlılıkları açısından karşılaştırınız. Tartışma sonucunu gösteren bir tablo hazırlayınız.
Yararları
|
Sınırlılıkları
|
Öğrenciye içerik sunmayı sağlar.
|
İletişim araçlarını etkili şekilde kullanamayan öğrenciler zorluk yaşayabilirler.
|
Öğrencilerin diğer öğrenciler ve eğitmenleriyle iletişim kurmalarını sağlar.
|
Bazı iletişim araçlarında tam anlatılamayan düşünceler yanlış anlaşılmalara sebep olabilir.
|
Eğitmenin dersi düzenlemesi ve yönetmesine yardımcı olur.
|
Eş zamanlı olmayan iletişim araçlarında geri dönüt alma zorluğu yaşanabilir.
|
Öğrencilerin başarısını değerlendirmeye yardımcı olur.
|
İçine kapanık öğrenciler bu ortamları kullanmaya çekinebilirler.
|
Düşüncelerin paylaşılmasını sağlar.
|
Doğru olmayan bilgilere erişim olabilir
|
İçeriğin yorumlanmasını sağlar.
| |
Farklı bakış açılarının sunulmasını sağlar.
| |
İşbirliğini sağlar.
|
Soru: Canlı yayınların olası yararlarını ve olumsuz olabilecek yönlerini tartışınız.
Yararları
- · Canlı yayın sırasında diğer izleyiciler ile sohbet edilebilir. Bu da etkileşim ve işbirliğini arttırır.
- · Öğrencinin öz güven kazanmasını sağlar.
- · Farklı fikir ve bakış açılarının aynı anında birçok kişiyle canlı olarak paylaşılmasını sağlar.
- · Anında geri dönüt yapılmasını sağlar.
- · Toplum önünde konuşabilme ve düşüncelerini ifade edebilme becerilerini geliştirir.
Sınırlılıkları
- · Bazı öğrencilerin canlı yayın yapma imkanları olamayabilir.
- · Canlı yayınları takip etmede zorluk yaşanabilir
- İnternet hızının yavaşlığı nedeniyle canlı yayınların kaliteleri düşebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder